We środę (15 grudnia) uczniowie klasy IIIB na lekcji biologii przeprowadzili debatę nt. „GMO – dobre czy złe?”. Przygotowywaliśmy się do tej debaty przez kilka dni. Uczniowie wcielili się w role rolników, lekarzy, dietetyków, ekologów i przeciętnych Kowalskich, czytali dostępne źródła i przygotowywali argumenty za i przeciw GMO. Na jednej z lekcji, podczas pracy w grupach, porządkowali swoją wiedzę i ustalali wspólne stanowisko grupy. Na kolejnej lekcji, przedstawiciel każdej grupy przytoczył zebrane argumenty na temat organizmów modyfikowanych genetycznie, a następnie rozgorzała dyskusja. Była burzliwa i emocjonalna. Wszyscy bardzo zaangażowali się w obronę swoich racji. Na szczęście nad porządkiem czuwała Patrycja. Na koniec Wysoki Sąd w drodze głosowania, zwykłą większością głosów zdecydował, że GMO przynosi jednak więcej korzyści niż zagrożeń.

O wadach i zaletach GMO możecie poczytać więcej: https://www.ekologia.pl/srodowisko/technologie/czy-gmo-to-zlo,5257.html
https://testosterone.pl/wiedza/gmo-dobro-czy-zlo/