Od poniedziałku zaczynamy zabawę w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania.

Przez najbliższe 2 tygodnie, na lekcjach informatyki, będziemy tworzyć (kodować) aplikacje na Smartfony z systemem Android.

Wykorzystywać będziemy aplikacje WEB: MIT App Inventor, Thunkable lub Kodular.

W zależności od stopnia zaawansowania powstawać będą:

1. aplikacja Rysowanie (pobierz gotową aplikację):

 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 01 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 02

2. gra Squash (pobierz gotową aplikację):

 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 03 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 04

3. gra Kosmiczny Łowca (pobierz gotową aplikację):

 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 05 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 06

 

Wykorzystywać będziemy aplikacje WEB: MIT AppInventor, Thunkable lub Kodular.

 

Tworzone aplikacje można testować w czasie rzeczywistym na smartfonie z systemem Android oraz iOS. Żeby to zrobić, należy pobrać i zainstalować aplikację ze sklepu Google GooglePlay lub Apple AppStore.

 

Na zajęciach zbuduje podstawową wersję wybranego programu, a zadaniem własnym będzie dodanie nowych funkcji:

1. Rysowanie - zamiast przycisku "Zamknij" przycisk z dowolną funkcją graficzną, np. zamiana barw na "przeciwne";

2. Squash - dodanie licznika punktów lub sterowanie paletką za pomocą akcelerometru;

3. Kosmiczny Łowca - dodanie licznika punktów i ustalenie punktacji (extra punkty za "wyższą" pozycję Łowcy).

 

Zapraszamy wszystkich do udziału w zabawie!

 

W szkole, klasa 4e przygotowała wiele ciekawych plakatów, które będą przypominać o wydarzeniu:

20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 07 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 09

 

20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 08 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 12

 

20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 13 20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 10

 

20221008 23 Europejski Tydzien Kodowania 11