Nasi uczniowie czynnie włączyli się w Europejski Tydzień Kodowania - kodowaliśmy w programie Scratch przez 2 tygodnie.

Zabawa była wspaniała, powstało wiele wersji rozwiązań problemów i kilka ciekawych projektów.

Wszyscy chętnie pracowali, co zostało nagrodzone aplauzem oraz wysokimi ocenami.

W zajęciach brali udział uczniowie klas 1e(g2), 1f(g2), 2b, 2d, 2e, 3cNLO(g1), edNLO, 3eNLO, 3fNLO i 3E(g2) - łącznie 240 osób.

Nasze zadania to:

  1. znalezienie największego wspólnego dzielnika dwóch liczb,
  2. zrobienie jednoosobowej i modyfikacja do dwuosobowej gry PONG.

Największy Wspólny Dzielnik dwóch liczb metodą Euklidesa

Po wspólnym przygotowaniu działającej podstawy programu na NWD algorytmem Euklidesa uczniowie mieli za zadanie poprawienie kodu, aby:

  1. nie dało się wpisać liczby ujemnej,
  2. nie dało się wpisać zera,
  3. nie dało się wpisać liczby niecałkowitej,
  4. i extra zadanie - nie dało się wpisać tekstu.

Wszystkie problemy zostały rozwiązane i to na kilka, czasem zaskakujących sposobów.

Gra PONG - 1 gracz

Założenia gry wydawały się trudne, ale okazały się dla ogromnej grupy uczniów bardzo proste:

  1. pierwszy ruch z losowym kątem od 10 do 170 stopni,
  2. paletka broni jednej ze ścian i każde odbicie daje punkt,
  3. odbicie od paletki zmienia kąt na ujemny,
  4. gracz ma 3 piłki.

Gra PONG - 2 graczy

Podnieśliśmy poziom wymagań i to znacząco:

  1. pierwszy ruch z losowym kierunkiem i kątem od 10 do 170 stopni lub od -10 do -170 stopni 
  2. odbicie od paletki zmienia kąt na losowo przeciwny,
  3. punkt zdobywa gracz, jeśli przeciwnik przepuści piłkę,
  4. gra trwa 5 piłek,
  5. piłka przyśpiesza w każdym kolejnym rozdaniu,
  6. piłka przyśpiesza w trakcie gry po każdych 3 odbiciach każdego gracza.

I znowu okazało się, że wielu uczniów sprawnie wykonało zadania.

Mam nadzieję, że wszyscy bawili się dobrze.

W przyszłym roku to powtórzymy.

20211024 Certyfikat EUCodeWeek