Nasi uczniowie czynnie włączyli się w Europejski Tydzień Kodowania - kodowaliśmy w programie Scratch przez 2 tygodnie.
Zabawa była wspaniała, powstało wiele wersji rozwiązań problemów i kilka ciekawych projektów.
Wszyscy chętnie pracowali, co zostało nagrodzone aplauzem oraz wysokimi ocenami.
W zajęciach brali udział uczniowie klas 1e(g2), 1f(g2), 2b, 2d, 2e, 3cNLO(g1), edNLO, 3eNLO, 3fNLO i 3E(g2) - łącznie 240 osób.
Nasze zadania to:
- znalezienie największego wspólnego dzielnika dwóch liczb,
- zrobienie jednoosobowej i modyfikacja do dwuosobowej gry PONG.
Największy Wspólny Dzielnik dwóch liczb metodą Euklidesa
Po wspólnym przygotowaniu działającej podstawy programu na NWD algorytmem Euklidesa uczniowie mieli za zadanie poprawienie kodu, aby:
- nie dało się wpisać liczby ujemnej,
- nie dało się wpisać zera,
- nie dało się wpisać liczby niecałkowitej,
- i extra zadanie - nie dało się wpisać tekstu.
Wszystkie problemy zostały rozwiązane i to na kilka, czasem zaskakujących sposobów.
Gra PONG - 1 gracz
Założenia gry wydawały się trudne, ale okazały się dla ogromnej grupy uczniów bardzo proste:
- pierwszy ruch z losowym kątem od 10 do 170 stopni,
- paletka broni jednej ze ścian i każde odbicie daje punkt,
- odbicie od paletki zmienia kąt na ujemny,
- gracz ma 3 piłki.
Gra PONG - 2 graczy
Podnieśliśmy poziom wymagań i to znacząco:
- pierwszy ruch z losowym kierunkiem i kątem od 10 do 170 stopni lub od -10 do -170 stopni
- odbicie od paletki zmienia kąt na losowo przeciwny,
- punkt zdobywa gracz, jeśli przeciwnik przepuści piłkę,
- gra trwa 5 piłek,
- piłka przyśpiesza w każdym kolejnym rozdaniu,
- piłka przyśpiesza w trakcie gry po każdych 3 odbiciach każdego gracza.
I znowu okazało się, że wielu uczniów sprawnie wykonało zadania.
Mam nadzieję, że wszyscy bawili się dobrze.
W przyszłym roku to powtórzymy.