Narodowe Czytanie w II LO.
Co roku nasza szkoła bierze udział imprezie czytelniczej Narodowe Czytanie. W tym roku jest to 10. edycja tej narodowej imprezy. Przez tę dekadę czytaliśmy w różnych miejscach. Zaczynaliśmy w domu seniora w Tolkmicku, potem czytaliśmy w ogródkach kawiarni na starym mieście dla przechodniów. W tym roku czytaliśmy w szkole. Słuchaczami były dwie klasy pierwsze 1b i 1a.
W rolę lektorów czytających „Moralność pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej wcielili się uczniowie klasy IIIE i 3e : Maja Glegoła, Maja Październik, Klaudia Parczewska, Nikola Grzybowska, Natalia Binkowska, Weronika Zielińska, Patryk Szmit i Grzegorz Koronowski.
Uczniowie sprawdzili się w tej roli. Czytali z zapałem, dramatycznie, wykonanie iście aktorskie. Publiczność w skupieniu śledziła tekst.
Drodzy uczniowie, absolwenci i rodzice,
Jeśli jesteście zainteresowani kupnem lub sprzedażą podręczników szkolnych oraz książek pomocnych w nauce, zapraszamy na szkolny kiermasz, który odbędzie się 6 i 7 września 2021r. (poniedziałek i wtorek) podczas długiej przerwy czyli od 10.35 do 10.55.
Sprzedzaż odbędzie się w tzw.igLO, czyli w dużej sali gimnastycznej.
Serdecznie zapraszamy i życzymy udanych transakcji.
Ważne!
Kiermasz odbędzie się w reżimie sanitarnym. Maseczka obowiązkowa!
Zapraszamy do przeczytania artykułu, którego bohaterką jest Zofia Szawara, absolwentka naszego liceum.
Zosia ukończyła II LO w ubiegłym roku szkolnym (2020r.). Związana była ze szkołą aż 6 lat, ponieważ uczęszczała również do Gimnazjum nr 3, które wchodziło razem z IILO w skład ZSO nr 2.
Przez te sześć lat mogliśmy poznać Zosię jako osobę, która uwielbia działać, motywować innych i kreować rzeczywistość szkolną. Jako przewodnicząca samorządu uczniowskiego inicjowała wiele zabaw, imprez i konkursów dla społeczności szkolnej. Stała bywalczyni biblioteki szkolnej skupiała wokół siebie wielu aktywistów i społeczników. Noce w szkole, spacery po lesie, kajaki, spotkania, gry planszowe, akcje wolontariackie to tylko niektóre z jej aktywności. Teraz, kiedy jest już sudentką, dalej utrzymuje z nami kontakty, a nawet pomaga. Z wielką chęcią brała udział online w spotkaniach z ósmymi klasami, by opowiadać im o swoim byłym liceum i zachęcać do jego wyboru, jako szkoły dalszego kształcenia. Zosia to osoba z uśmiechem na twarzy i sercem na dłoni.
Wszystkiego dobrego Zosiu od nas!
Więcej czytaj Tu!
II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kazimierza Jagiellończyka w Elblągu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Serwis II LO w Elblągu.
Strona internetowa jest niezgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
brak
brak
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Wyniki samooceny lub audytu podmiotu zewnętrznego: Zobacz raport
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
"Nazwa organu odwoławczego" oświadcza, że każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
brak dostępności: schody i brak wind, pochylni, platform, informacji głosowych.
Biblioteka czynna od 17 maja 2021r. w następujących godzinach:
Książki czekają z "utęskineniem"!
Zapraszam
"Żądni zmiany" to lokalny projekt ekologiczny, którego współautorem i realizatorem jest Patryk Szmit - uczeń IIE.
Oto co Patryk chce Wam przekazać:
Hej, z tej strony Patryk z 2E.
Razem z Weroniką z 2e oraz przyjaciółmi z innych szkół prowadzimy projekt ekologiczny promujący ideę czystego środowiska i wspólnego dbania o nie.
Serdecznie zachęcamy was do zapoznania się z naszym profilem na Facebooku.
Możecie nas wesprzeć, biorąc udział w prowadzonej przez nas zbiórce: https://allegrolokalnie.pl/zbiorka/zadni-zmiany
Dziękujemy za każde udzielone nam wsparcie; środki nam przekazane zostaną całkowicie przeznaczone na realizację założeń projektowych.
Wspólnymi siłami sprzątanie śmieci nie stanowi żadnego wyzwania.
Patryk myśląc o edukacji ekologicznej wśród najbliższego otoczenia, spotyka się na godzinach wychowawczych z uczniami klas pierwszych naszego liceum , żeby opowiedzieć o swoich działaniach. Świat można zmieniać i i kształtować edukując, a edukację należy zacząć od najbliższych.
Brawo Patryk!
Więcej informacj na profilu FB https://www.facebook.com/zadni.zmiany/
Od czego zależy poczucie własnej wartości? Jak je budować?
Zapraszam do wysłuchania krótkiego wykładu:
Na czas pandemii działania w ramach naszego projektu Erasmusa+ przeniosły się do rzeczywistości wirtualnej. Nawet tutaj, jednak, dobry humor nas nie opuszcza. Zapraszamy do obejrzenia filmu o naszej polskiej tradycji TŁUSTEGO CZWARTKU, który nagraliśmy dla naszych partnerów w Niemczech, Włoszech, Portugalii i Irlandii.
Zapraszam na:
Konferencję online z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2021
9.02.2021 godz. 17.00-20.30
https://www.saferinternet.pl/dbi/transmisja-konferencji-dbi.html
Transmisja na stronie dbi.pl oraz profilach w serwisach Facebook i YouTube (bez konieczności wcześniejszej rejestracji)
!!!! W dniu konferencji (tj. 9 lutego br.) na niniejszej podstronie pojawi się po wydarzeniu generator zaświadczeń (imiennych - poświadczających o udziale w wydarzeniu). !!!
PROGRAM
Prowadzenie: Justyna Suchecka
17.05 - 17.25 Powitanie
17.25 - 17.40 Anna Rywczyńska, NASK, Szymon Wójcik, FDDS - Dzień Bezpiecznego Internetu w Polsce i na świecie
17.40 - 18.05 Co gry robią dzieciom? - dr Tomasz Rożek, blog “Nauka - to lubię”,
18.05 - 18.30 Dzieci, rodzice i ekrany w czasie pandemii - Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog "DyleMatki"
18.30 - 18.55 Samodzielnie, nie znaczy dobrowolnie – treści internetowe wytworzone przez młodzież - Martyna Różycka, NASK -
18.55 - 19.20 Ta dzisiejsza młodzież, czyli dlaczego warto rozmawiać o Discordzie i TikToku? - dr Karol Jachymek, SWPS
19.20 - 19.40 Moc sojuszników przeciwko homofobicznej przemocy rówieśniczej - Łukasz Wojtasik, FDDS
19.40 - 20.00 Psychologiczne i społeczne konsekwencje izolacji społecznej oraz edukacji zdalnej u dzieci, młodzieży i ich rodzin - Aleksandra Hapcar, psychoterapeutka
20.00 - 20.30 Recital jazzowy online. Zespół w składzie:
20.05 - 20.35 Równoległe czaty live z prelegentami na stronie dbi.pl. Możliwość zadawania pytań i dyskusji ze wszystkimi prezentującymi
W trakcie konferencji będziemy mieli również przyjemność łączenia się z ekspertami i specjalnymi gośćmi, m.in.:
- Marta Wojtas, FDDS, Poradnia psychologiczna "Dziecko w sieci"
- Marta Łuczyńska, Fundacja Szkoła z Klasą, Projekt "Asy Internetu"
- Projekt "Przystań w sieci", Facebook Polska
- Uczeń ze szkoły, w której działa Samsung EduLab
- Uczniowie aktywni w Kongresie Młodych Internautów
https://www.saferinternet.pl/dbi/konferencja-dbi.html
I ostatnia porcja prac:
Polecam bardzo ciekawy artykuł o sposobie na generowanie bardzo trudnych do złamania ale łatwych do zapamiętania haseł:
„Generowanie łatwych do zapamiętania haseł z wykorzystaniem łańcuchów Markowa
Nie od dziś wiadomo, że tworzenie i zapamiętywanie haseł jest typowym problemem, z którym mierzy się praktycznie każdy użytkownik komputerów czy urządzeń mobilnych. Złe praktyki związane z hasłami często prowadzą też do incydentów bezpieczeństwa, np jeśli ustawimy je zbyt słabe i uda się złamać w ramach ataku bruteforce. (...)
W ostatnich latach zaleca się podejście, w którym hasła są bardzo długie i składają się ze słów i zdań w języku ojczystym, zamiast losowych kombinacji liter, znaków specjalnych i cyfr. Innymi słowy – hasło okowa-blat-mikser-koniec-szczyt-rdza-szumny-ptak ma zbliżony poziom złożoności do 18 losowych znaków z zakresu [A-Za-z0-9], a jest bez porównania łatwiejsze do zapamiętania.
No właśnie! A może dałoby się wymyślić jeszcze lepszy sposób na tworzenie łatwych do zapamiętania haseł, ale inaczej niż poprzez wybieranie losowych słów ze słownika? O takim eksperymencie będzie ten tekst. Przykładowe hasło, które dostaniemy na końcu będzie wyglądać tak: włada czego dowodem jawnym jest lada jaką przeleciała drogą powitam zosienkę i jeśli nie jest piękności choć (...)” [https://sekurak.pl/generowanie-latwych-do-zapamietania-hasel-z-wykorzystaniem-lancuchow-markowa/]
prezentacja wykonana przez koleżankę Julię Korzeniewską z klasy II