Program wydarzenia Salon Maturzystów.


23 września godz. 10:0015:00

Scena MATURA i STUDIA
Podczas Salonu maturzyści otrzymają komplet informacji o:  
-maturze 2022 z języka polskiego, matematyki, języka angielskiego oraz przedmiotów dodatkowych - spotkania poprowadzą eksperci okręgowych komisji egzaminacyjnych;
-kierunkach studiów i nowych specjalnościach - inspirujące spotkania ze studentami i pracownikami nauki;
-skutecznej nauce na ostatniej prostej i zasadach tworzenia strategii prowadzącej do dobrego wybory uczelni i kierunku studiów - webinary poprowadzą doświadczeni doradcy kariery
Możecie liczyć na:
-łatwy dostęp do uczelni, które na wirtualnych stoiskach zaprezentują swoją ofertę edukacyjną na rok 2022/2023
-czat z przedstawicielami uczelni w strefie Expo
-webinary na temat skutecznej nauki i wyboru studiów
-bezpłatne konsultacje 1: 1 u doradców zawodowych

Uwaga: każdy odwiedzający odbierze swojego bezpłatnego e-booka z Informatorem dla Maturzystów 2022.

Czytaj więcej...

Zapraszam na:

Konferencję online z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2021
9.02.2021 godz. 17.00-20.30

https://www.saferinternet.pl/dbi/transmisja-konferencji-dbi.html

Transmisja na stronie dbi.pl oraz profilach w serwisach Facebook i YouTube (bez konieczności wcześniejszej rejestracji)

!!!! W dniu konferencji (tj. 9 lutego br.) na niniejszej podstronie pojawi się po wydarzeniu generator zaświadczeń (imiennych - poświadczających o udziale w wydarzeniu). !!!

 

PROGRAM
Prowadzenie: Justyna Suchecka
17.05 - 17.25 Powitanie
17.25 - 17.40 Anna Rywczyńska, NASK, Szymon Wójcik, FDDS - Dzień Bezpiecznego Internetu w Polsce i na świecie 
17.40 - 18.05 Co gry robią dzieciom? - dr Tomasz Rożek, blog “Nauka - to lubię”,
18.05 - 18.30 Dzieci, rodzice i ekrany w czasie pandemii - Agnieszka Stążka-Gawrysiak, blog "DyleMatki"
18.30 - 18.55 Samodzielnie, nie znaczy dobrowolnie – treści internetowe wytworzone przez młodzież - Martyna Różycka, NASK - 
18.55 - 19.20 Ta dzisiejsza młodzież, czyli dlaczego warto rozmawiać o Discordzie i TikToku? - dr Karol Jachymek, SWPS
19.20 - 19.40 Moc sojuszników przeciwko homofobicznej przemocy rówieśniczej - Łukasz Wojtasik, FDDS
19.40 - 20.00 Psychologiczne i społeczne konsekwencje izolacji społecznej oraz edukacji zdalnej u dzieci, młodzieży i ich rodzin - Aleksandra Hapcar, psychoterapeutka
20.00 - 20.30 Recital jazzowy online. Zespół w składzie:

  • Agnieszka Wilczyńska - wokal
  • Robert Majewski - trąbka
  • Bogdan Hołownia - piano
  • Wojciech Pulcyn - kontrabas

20.05 - 20.35 Równoległe czaty live z prelegentami na stronie dbi.pl. Możliwość zadawania pytań i dyskusji ze wszystkimi prezentującymi

W trakcie konferencji będziemy mieli również przyjemność łączenia się z ekspertami i specjalnymi gośćmi, m.in.:
- Marta Wojtas, FDDS, Poradnia psychologiczna "Dziecko w sieci"
- Marta Łuczyńska, Fundacja Szkoła z Klasą, Projekt "Asy Internetu"
- Projekt "Przystań w sieci", Facebook Polska
- Uczeń ze szkoły, w której działa Samsung EduLab
- Uczniowie aktywni w Kongresie Młodych Internautów

https://www.saferinternet.pl/dbi/konferencja-dbi.html

I ostatnia porcja prac:

Czytaj więcej...

Polecam bardzo ciekawy artykuł o sposobie na generowanie bardzo trudnych do złamania ale łatwych do zapamiętania haseł:

Generowanie łatwych do zapamiętania haseł z wykorzystaniem łańcuchów Markowa

Nie od dziś wiadomo, że tworzenie i zapamiętywanie haseł jest typowym problemem, z którym mierzy się praktycznie każdy użytkownik komputerów czy urządzeń mobilnych. Złe praktyki związane z hasłami często prowadzą też do incydentów bezpieczeństwa, np jeśli ustawimy je zbyt słabe i uda się złamać w ramach ataku bruteforce. (...)

W ostatnich latach zaleca się podejście, w którym hasła są bardzo długie i składają się ze słów i zdań w języku ojczystym, zamiast losowych kombinacji liter, znaków specjalnych i cyfr. Innymi słowy – hasło okowa-blat-mikser-koniec-szczyt-rdza-szumny-ptak ma zbliżony poziom złożoności do 18 losowych znaków z zakresu [A-Za-z0-9], a jest bez porównania łatwiejsze do zapamiętania.

No właśnie! A może dałoby się wymyślić jeszcze lepszy sposób na tworzenie łatwych do zapamiętania haseł, ale inaczej niż poprzez wybieranie losowych słów ze słownika? O takim eksperymencie będzie ten tekst. Przykładowe hasło, które dostaniemy na końcu będzie wyglądać tak: włada czego dowodem jawnym jest lada jaką przeleciała drogą powitam zosienkę i jeśli nie jest piękności choć (...)” [https://sekurak.pl/generowanie-latwych-do-zapamietania-hasel-z-wykorzystaniem-lancuchow-markowa/]

prezentacja wykonana przez koleżankę Julię Korzeniewską z klasy II

Czytaj więcej...

„OUCH! To cykliczny, darmowy zestaw porad bezpieczeństwa dla użytkowników komputerów. Każde wydanie zawiera krótkie, przystępne przedstawienie wybranego zagadnienia z bezpieczeństwa komputerowego wraz z listą wskazówek jak można chronić siebie, swoich najbliższych i swoją organizację. Przeczytaj i przekaż dalej!
Biuletyn OUCH! jest wydawany aż w 22 językach. Polska wersja biuletynu ukazuje się od kwietnia 2011 w ramach współpracy CERT Polska i SANS Institute. OUCH jest tworzony i konsultowany przez zespół ekspertów bezpieczeństwa z SANS Securing The Human.
OUCH! jest rozprowadzany na licencji Creative Commons BY-NC-ND 4.0, co oznacza że biuletyn można udostępniać w ramach swojej organizacji dowolnie, pod warunkiem że nie jest używany do celów komercyjnych.” [https://www.cert.pl/ouch/]

prezentacja wykonana przez koleżankę Klaudię Dembowską z klasy II

Czytaj więcej...

„Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu.” [źródło]

My również przyłączamy się do akcji prezentując kilka artykułów oraz prace wykonane przez uczniów.

animacja wykonana przez koleżankę Alicję Łukaszewicz z klasy III

Czytaj więcej...