W mijającym roku szkolnym miałam ogromną przyjemność uczestniczenia w projekcie GUMed-u adresowanym do nauczycieli i uczniów szkół średnich zainteresowanych medycyną.
Celem projektu była popularyzacja znaczących osiągnięć naukowych pracowników GUMed, a także ich wpływu na rozwój nowoczesnych narzędzi medycyny i jakość życia pacjentów. Każdego miesiąca prezentowane były sylwetki kolejnych badaczy oraz ich zainteresowań i dokonań naukowych.
Każdy warsztat był dla mnie przede wszystkim okazją do poznania bardzo ciekawych ludzi, pasjonatów swojego zawodu. Ci ludzie zarażali mnie swoją pasją oraz napełniali energią i motywacją do dalszej pracy. Przywiozłam z Gdańska mnóstwo pomysłów na kolejne lekcje i pozalekcyjną pracę z uczniami.
To nasze ostatnie spotkanie z programowaniem w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Postanowiliśmy podzielić się, w trakcie Drzwi Otwartych, naszą wiedzą z uczniami klas ósmych, którzy będą chcieli uczyć się w naszym liceum.
Bawiliśmy się modyfikując na życzenie gości programy:
Początkowo wywołują skrzywienie na twarzy, a swoim zapachem i wyglądem mogą odpychać. Jednak po bliższym poznaniu mogą być fascynujące, szczególnie dla przyszłych lekarzy.
Nerki, tchawica, płuca, wątroba i serca zwierzęce poddane sekcji stanowią doskonałą lekcję anatomii. Są to zajęcia podsumowujące cały rok teoretycznej nauki o wnętrzu organizmu ludzkiego, którego narządy są podobne pod względem morfologicznym i anatomicznym do narządów zwierząt z rodziny świniowatych. Zamysł warsztatów jest prosty, pokazać uczniom zastosowanie teorii w praktyce, a treści z pozoru nudne i odstraszające zaprezentować w nieszablonowy, a zdaniem niektórych w fascynujący sposób.
Uczniowie klasy 3c już kolejny raz wzięli udział w eksperymentalnych lekcjach biologii. Po warsztatach zoologicznych w Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, przyszedł czas na odwiedzenie Centrum Nauki Kopernik w Warszawie i skorzystanie z oferty edukacyjnej tego ośrodka. Uczniowie wcielili się tu w rolę naukowców, stosując elementy metody badawczej, rozwijając umiejętność myślenia naukowego oraz logicznego rozumowania i wnioskowania.
Nasza szkoła/placówka bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Nadszedł czas na poważniejsze wyzwania.
mBot'y ganiały się ze sobą, wyświetlały animacje lub zamieniały się w budzik - mogłyby byc wszystkim - to my kreowaliśmy ich moce wykorzystując ich mozliwości.
Nasza szkoła/placówka bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Wreszcie uczestnicy doczekali się pracy stacjonarnej i mogli złożyć mBot'y.
A potem pierwsze doświadczenia z obsługą programu i robota.
Nasza szkoła/placówka bierze udział w projekcie Centrum Mistrzostwa Informatycznego.
Widać na bardziej, bo szczęśliwie szkoła posiada ploter formatu A1, więc wydruk plakatu na drzwiach praconi komputerowej mocno przykuwa uwagę uczniów.
Nasze społeczeństwo jest przesiąknięte wpływami innych kultur, chociażby od strony gastronomicznej.
Zajadamy się potrawami z różnych kręgów kulturowych, a mało kto wie coś więcej na temat państw, z których one pochodzą. Ignorancja i słabe zaznajomienie sie z kulturą i historia innych krajów wpływa na stereotypowe postrzeganie mniejszości narodowych przez część polskiego społeczeństwa.
Projekt LingUins realizowany przez uczennice naszego liceum Natalię Omelan i Weronikę Zielińską ma pomóc w tej sprawie, uczennice z klasy 3e stworzyły projekt, którego celem jest edukowanie ludzi na temat dziedzictwa kulturowego krajów mniej znanych i nie tylko. Osoby zapoznające się z kulturą danego kraju będą wstanie określić jakie różnice kulturowe zauważają ale również zwrócą uwagę na podobieństwa które łączą zarówno ludzi jak i kultury.
Myślimy ekologicznie, działamy ekologicznie? Jak najbardziej!
Doskonałym przykładem są tu cztery uczennice naszej szkoły. Licealistki biorą udział w olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Jest to pierwsza olimpiada o charakterze praktycznym. W skrócie przedstawiając, chodzi w niej o to, żeby zrealizować własny projekt, który poprawi najbliższe otoczenie, a przy okazji daje możliwość nauczenia się wielu przydatnych umiejętności, poznania ciekawych ludzi
i zdobycia międzynarodowych certyfikatów!
Earth Day Everyday – to właśnie projekt w ramach olimpiady "Zwolnieni z teorii" przygotowany przez Mirellę, Kamilę, Laurę i Klaudię, który ma na celu promowanie ekologii. Jak dziewczyny chcą dbać o planetę i najbliższe otoczenie? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w ciekawym artykule na:
https://www.portel.pl/spoleczenstwo/dzien-ziemi-maja-codziennie/127262
Serdecznie zachęcamy do przeczytania.
Na zakończenie Tygodnia Bezpiecznego Internetu przedstawiamy wam quiz oraz infografikę dot. zabezpieczeń stron internetowych.
Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas treści poszerzyły waszą wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w internecie.
Bądźcie czujni i bezpieczni